Psi. evolutiva i educació

Psicologia del desenvolupament: Infància

Programes de reeducació o recuperació fins i tot amb nens afectats de defectes congènits (per exemple, síndrome de Down)

Caracterització d'en shin Chan, aquest treball em va agradar molt ja que els meus fills i jo miraven aquesta sèrie tots junt i ens fèiem un fart de riure, quan m'enfadava em deien Misae, i tot el dia anaven dien culet, culet i trompa!!jajaja

8 teories i conceptes sobre el desenvolupament infantil:

  1. Socialització en família: Berger i Luckmann, Bronfenbrenner, La teoria sistèmica, Kaye.
  2. La intersubjectivitat : Trevarthen 
  3. El joc simbòlic: Piaget 
  4. La noció d’objecte permanent: Piaget 
  5. Pensament intuïtiu : Piaget 
  6. Teoria del vincle afectiu: Bowlby 
  7. La teoria de la ment i el coneixement social: Wimmer i Perner, Whiten
  8. Comunicació preverbal: Batenson, Vigostky
- Homosexualitat i paternitat: en aquest treball s'intentava que reflexionéssim sobre la polèmica, encara actual, de si els homosexuals tenen o no tenen dret a la adopció, jo vaig intentar fer un anàlisi el més normalitzat possible, donant la importància que hauria de tenir el sexe de la persona a la que estimés: cap, i pensant que realment el que importa és el desig d'estimar, cuidar i educar un fill, i la capacitat per a fer-ho ,sempre difícil ja ho sé, i amb la constatació de que que les families siguin heterosexuals no és cap avantatja més enllà de reproduir un sistema de relacions caduc en les que es donen situacions de violència de tota mena. Tampoc amb això vull dir que totes les persones estiguin capacitades per adoptar un fill, (ni per a tenir-lo!) en un entorn social tan complex com el nostre.
- Discapacitats, perquè? una molt bona reflexió sobre el que ens fa normals o anormals, capacitats o discapacitats, comuns o especials.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada